keyboard, hardware, computer, computer keyboard, pc, technology, closeup, keys, type, keyboard, keyboard, keyboard, keyboard, keyboard, computer, computer, technology

Zašto i kada profesionalni serviseri testiraju računalo?

Računalo se ne pali? Ili se pali, ali radi sporo, smrzava se ili se povremeno gasi? Možda sve izgleda normalno, ali imate osjećaj da nešto nije u redu?
Prije nego što se krene s popravkom ili zamjenom dijelova, profesionalni serviseri uvijek provode detaljno testiranje. Zašto? Jer prava dijagnostika znači brže rješenje i izbjegavanje nepotrebnih troškova. U jednom od prošlih blogova pisali smo o načinima testiranja računala i koji se alati pritom koriste (link na blog kako testirati računalo), a u ovom ćemo pojasniti zašto to radimo.
Pa krenimo…

Zašto serviseri testiraju računalo?

  1. Zbog pronalaska pravog uzroka problema
    Mnogi simptomi mogu imati više uzroka. Primjerice:

Ako se računalo gasi samo od sebe, može biti problem u napajanju, pregrijavanju procesora ili čak oštećenoj matičnoj ploči.
Ako se pojavljuju plavi ekrani (BSOD), problem može biti u RAM-u, driverima ili softverskim greškama.
Bez testiranja, lako je pogrešno dijagnosticirati problem i zamijeniti ispravan dio – što znači dodatne troškove i izgubljeno vrijeme.

Primjer iz prakse:
Korisnik je mislio da mu treba nova grafička kartica jer se ekran gasio i prikazivao artefakte. Nakon testiranja, ispostavilo se da je krivac zapravo loše napajanje koje nije moglo stabilno isporučivati struju. Kupovina nove grafičke ne bi riješila problem!

  1. Zbog izbjegavanja nepotrebnih troškova za korisnika
    Kupovina novih komponenti je suvišna samo ako to zaista nije potrebno. Testiranjem se može otkriti da je problem softverski (npr. neispravan driver) i da je popravak moguć bez zamjene hardvera.
  1. Zbog provjere stabilnosti i performansi nakon popravka
    Nakon što se neki dio zamijeni ili popravi, serviseri ponovno testiraju računalo kako bi bili sigurni da sve radi kako treba i da nema skrivenih problema.

Kada serviseri testiraju računalo

  1. Kada računalo pokazuje ove probleme:

Ako se ne pali ili se gasi samo od sebe
Ako se pregrijava i usporava
Ako se operativni sustav ne učitava ili se često ruši
Ako se javljaju problemi s grafikom, memorijom ili diskom
Ostali slični problemi u radu

📊 2. Nakon popravka ili zamjene dijelova
Čak i kada se kvar otkloni, računalo mora proći stres testove kako bi se provjerilo je li sve stabilno i spremno za dugotrajan rad.

  1. Prilikom nadogradnje sustava
    Ako korisnik nadograđuje RAM, SSD, grafičku karticu ili procesor, testiranje osigurava da novi dijelovi rade ispravno i da nema problema s kompatibilnošću.
  2. Kod kupnje rabljenih računala ili komponenti -Provjerom rabljenog računala može se otkriti u kakvom je stanju – je li procesor pod velikim trošenjem, koliko je disk “izdržao”, ima li RAM grešaka, itd.

Kako izgleda profesionalno testiranje računala?

Serviseri koriste specijalizirane alate i testove kako bi identificirali probleme, uključujući:

✅ Memtest86 – testiranje RAM-a na greške
✅ CrystalDiskInfo / HD Tune / SmartMonTools – provjera zdravlja i performansi tvrdog diska ili SSD-a
✅ FurMark / 3DMark / OCCT– stres test za grafičku karticu
✅ Prime95 / AIDA64 – test stabilnosti procesora i hlađenja
✅ OCCT / HWInfo – nadzor napona i temperature komponenti

Ovi testovi daju jasne podatke i omogućuju serviserima da donesu najbolju odluku o popravku ili zamjeni dijelova.

Zaključak:
Testiranje računala nije luksuz – to je ključan korak koji osigurava točnu dijagnozu, štedi novac korisnicima i produljuje životni vijek računala. Ako vaše računalo pokazuje neobične simptome, nemojte nagađati – obratite se nama. Precizno ćemo testirati sustav i ponuditi najbolje rješenje.

📩 Imate problema s računalom? Kontaktirajte nas tel: 01 5814 702 i e-mail info@servisiram.hr
i saznajte što mu zaista treba – prije nego što potrošite novac na pogrešno rješenje!

A popis svih naših usluga pogledajte OVDJE

computer
testiranje računala