Računalo se ne pali? Ili se pali, ali radi sporo, smrzava se ili se povremeno gasi? Možda sve izgleda normalno, ali imate osjećaj da nešto nije u redu?
Prije nego što se krene s popravkom ili zamjenom dijelova, profesionalni serviseri uvijek provode detaljno testiranje. Zašto? Jer prava dijagnostika znači brže rješenje i izbjegavanje nepotrebnih troškova. U jednom od prošlih blogova pisali smo o načinima testiranja računala i koji se alati pritom koriste (link na blog kako testirati računalo), a u ovom ćemo pojasniti zašto to radimo.
Pa krenimo…
Zašto serviseri testiraju računalo?
- Zbog pronalaska pravog uzroka problema
Mnogi simptomi mogu imati više uzroka. Primjerice:
Ako se računalo gasi samo od sebe, može biti problem u napajanju, pregrijavanju procesora ili čak oštećenoj matičnoj ploči.
Ako se pojavljuju plavi ekrani (BSOD), problem može biti u RAM-u, driverima ili softverskim greškama.
Bez testiranja, lako je pogrešno dijagnosticirati problem i zamijeniti ispravan dio – što znači dodatne troškove i izgubljeno vrijeme.
Primjer iz prakse:
Korisnik je mislio da mu treba nova grafička kartica jer se ekran gasio i prikazivao artefakte. Nakon testiranja, ispostavilo se da je krivac zapravo loše napajanje koje nije moglo stabilno isporučivati struju. Kupovina nove grafičke ne bi riješila problem!
- Zbog izbjegavanja nepotrebnih troškova za korisnika
Kupovina novih komponenti je suvišna samo ako to zaista nije potrebno. Testiranjem se može otkriti da je problem softverski (npr. neispravan driver) i da je popravak moguć bez zamjene hardvera.
- Zbog provjere stabilnosti i performansi nakon popravka
Nakon što se neki dio zamijeni ili popravi, serviseri ponovno testiraju računalo kako bi bili sigurni da sve radi kako treba i da nema skrivenih problema.
Kada serviseri testiraju računalo
- Kada računalo pokazuje ove probleme:
Ako se ne pali ili se gasi samo od sebe
Ako se pregrijava i usporava
Ako se operativni sustav ne učitava ili se često ruši
Ako se javljaju problemi s grafikom, memorijom ili diskom
Ostali slični problemi u radu
📊 2. Nakon popravka ili zamjene dijelova
Čak i kada se kvar otkloni, računalo mora proći stres testove kako bi se provjerilo je li sve stabilno i spremno za dugotrajan rad.
- Prilikom nadogradnje sustava
Ako korisnik nadograđuje RAM, SSD, grafičku karticu ili procesor, testiranje osigurava da novi dijelovi rade ispravno i da nema problema s kompatibilnošću. - Kod kupnje rabljenih računala ili komponenti -Provjerom rabljenog računala može se otkriti u kakvom je stanju – je li procesor pod velikim trošenjem, koliko je disk “izdržao”, ima li RAM grešaka, itd.
Kako izgleda profesionalno testiranje računala?
Serviseri koriste specijalizirane alate i testove kako bi identificirali probleme, uključujući:
✅ Memtest86 – testiranje RAM-a na greške
✅ CrystalDiskInfo / HD Tune / SmartMonTools – provjera zdravlja i performansi tvrdog diska ili SSD-a
✅ FurMark / 3DMark / OCCT– stres test za grafičku karticu
✅ Prime95 / AIDA64 – test stabilnosti procesora i hlađenja
✅ OCCT / HWInfo – nadzor napona i temperature komponenti
Ovi testovi daju jasne podatke i omogućuju serviserima da donesu najbolju odluku o popravku ili zamjeni dijelova.
Zaključak:
Testiranje računala nije luksuz – to je ključan korak koji osigurava točnu dijagnozu, štedi novac korisnicima i produljuje životni vijek računala. Ako vaše računalo pokazuje neobične simptome, nemojte nagađati – obratite se nama. Precizno ćemo testirati sustav i ponuditi najbolje rješenje.
📩 Imate problema s računalom? Kontaktirajte nas tel: 01 5814 702 i e-mail info@servisiram.hr
i saznajte što mu zaista treba – prije nego što potrošite novac na pogrešno rješenje!
A popis svih naših usluga pogledajte OVDJE
