krađa podataka

Kako zaštititi podatke u malim i srednjim tvrtkama: 7 jednostavnih koraka

Bilo jednom u jednoj lokalnoj pekarnici:

“Znaš, Pero, mislim da bi trebali malo pojačati sigurnost naših podataka.”
“Ma daj, Ivane, tko će nas napasti? Nismo NASA, nego pekarnica.”
“A Rolex satovi koje smo ‘prodavali’ jučer klijentima? Hvala hakerima na toj reklami.”

Ako se prepoznajete u ovome ili ste već doživjeli nešto slično, vrijeme je da poduzmete korake kako biste zaštitili svoje podatke. Male i srednje tvrtke sve češće su mete jer napadači računaju na to da nemate složene sustave.

Dobra vijest? Ne trebate biti stručnjak niti trošiti bogatstvo za zaštitu podataka. Samo pratite ovih sedam jednostavnih koraka:

  1. Redovito izrađujte sigurnosne kopije
    Svi podaci – od računa do dokumenata – trebaju sigurnosnu kopiju. Ako nešto pođe po zlu, backup je vaša karta za povratak.
    Pravilo 3-2-1: tri kopije podataka, dvije na različitim medijima, jedna na sigurnoj udaljenoj lokaciji.
  2. Koristite jake lozinke i dvofaktorsku autentifikaciju (2FA)
    Lozinke poput “123456” su poput otvorenih vrata za hakere.
    Uvedite duge, kompleksne lozinke i koristite menadžere lozinki.
    Aktivirajte 2FA za dodatni sloj zaštite.
  3. Ažurirajte softver
    Zastarjeli softver je pozivnica za napade.
    Postavite automatska ažuriranja na svim uređajima i programima.
  4. Edukacija zaposlenika
    Najveća prijetnja sigurnosti često su – ljudi.
    Naučite zaposlenike prepoznati prijetnje poput phishinga i lažnih poruka. A što je phishing pisali smo u jednom od prošlih blogova SPAM VS. PHISHING
  5. Koristite antivirusni i anti-malware softver
    Malware može zaključati vaše podatke dok ne platite otkupninu.
    Investirajte u pouzdanu zaštitu s redovitim ažuriranjima.
  6. Ograničite pristup podacima
    Neka samo oni koji trebaju imaju pristup ključnim podacima.
    Koristite pristupne logove za praćenje aktivnosti.
  7. Imajte plan za hitne slučajeve
    Ako vas napadnu, svaka sekunda je važna.
    Planirajte korake za izolaciju problema, obavještavanje klijenata i oporavak.

Zaštitite svoje poslovanje – Počnite već danas!

Sigurnost podataka nije luksuz, nego osiguranje vaše budućnosti. Ne čekajte da se dogodi najgore – primijenite ove korake već sada i zadržite povjerenje svojih klijenata i stabilnost poslovanja.

I na kraju ovo je vrlo važno znati: Hakeri su vrlo spretni i ne zaziru od nikakvih skrupula, pa tako s virusom mogu zaključati vaše podatke te za njih traže otkupninu, najčešće u kripto valutama. Čak i ako platite otkupninu, ne znači da će vam otključati i vratiti podatke. Znaju biti toliko spretni da niste ni svjesni da vam kradu podatke, a ako mislite da to nije bezazleni problem, pogotovo u slučaju GDPR-a, kada podaci koje imate od klijenata dođu u krive ruke. A kada se to otkrije-kazne su rigorozne. Primijetite li da su osobni podaci iz GDPR-a ukradeni zakonska je obveza obavijestiti stranke čiji su podaci ugroženi.

Ako u tvrtki ne postoji sustav nadziranja, krađa podataka najčešće se otkrije kada je problem već odavno nastao.

Zato započnite s prvim korakom: napravite sigurnosnu kopiju već danas!

Naši SYS admin tim može nadzirati servere, ažurirati ih i pomoći vam da podatke skladištite, kod sebe ili u cloudu.

Za ovaj, kao i za svaki problem koji muči vaš računalni sustav, slobodno nam se javite, a popis usluga možete pogledati ovdje

RAM-SERVIS/USLUGE