social media, interaction, woman

Tko su lažni marketinški gurui?

U digitalnom smo dobu i online platforme i društvene mreže preplavljeni su raznim marketinškim stručnjacima koji mogu igrati ključnu ulogu u uspjehu svake tvrtke. Bombardiraju nas svakodnevno raznim newsletterima, e-bookovima, video tutorijalima s raznim savjetima od toga kako napraviti dobar dizajn, voditi društvene mreže te kako pisati dobar blog, primjerice.

No, i tu imamo dvosjekli mač: kako prepoznati prave profesionalce među mnoštvom samoproglašenih gurua koji obećavaju nevjerojatne rezultate.

U nastavku ćemo vam pomoći da prepoznate ključne razlike između pravih i lažnih marketinških stručnjaka kako ne biste nasjeli, potrošili svoje novce uzalud i bili prevareni.

Razlike između pravih i lažnih marketinških gurua

Pravi marketinški guru ima dokazane, jasne i mjerljive rezultate iz svojih prethodnih kampanja i projekata koji su dobro dokumentirani u obliku studije ili portfelja. Njihov rad je transparentan i spremni su podijeliti informacije i znanje bez skrivanja ključnih detalja. Pravi stručnjaci su svjesni da se tržište i trendovi u marketingu stalno mijenjaju te na temelju njih prilagođavaju svoje marketinške strategije. Poslovanje vode s visokom razinom etike i integriteta te imaju reputaciju među kolegama i klijentima na način da često sudjeluju i na uglednim konferencijama i događanjima.

Pravi marketinški stručnjaci se fokusiraju se na dugoročne ciljeve i održivi rast a ne na brze i kratkoročne rezultate.


Lažni marketinški stručnjaci često nemaju nikakve dokaze o svojim postignućima, a detalje svojih strategija i metoda dijele nerado. Često nude čuda i lažna obećanja, te brze i nevjerojatne rezultate , a umjesto stvarnih strategija nude svoju popularnost na društvenim mrežama ističući broj svojih sljedbenika kao dokaz stručnosti. O svojim postignućima nemaju dokaze, njihove reference su često izmišljene te među kolegama i klijentima nemaju nikakve preporuke.

Njihova etika je sumnjiva te su fokusirani na kratkoročne profite ne mareći za dugoročni uspjeh svojih klijenata.

Kako prepoznati da vam se obraća lažni marketinški guru

Lažni marketinški stručnjaci najčešće koriste manipulativne ili neetične marketinške taktike. Dobili ste newsletter s gmail, hotmail, yahoo ili drugih besplatnih adresa? To je siguran znak da je riječ o lažnom marketinškom guruu. Naime, korištenje besplatne emali adrese umjesto prilagođene domene ukazuje na nedostatak profesionalnosti te ukazuje na manjak ozbiljnosti ili vjerodostojnosti.
Profesionalne email adrese na prilagođenim domenama (ime@tvrtka.hr ili com.) pridonose vjerodostojnosti i povjerenju, a o važnosti otvaranja profesionalnog e-maila na domeni s nazivom tvrtke govorili smo u jednom od prošlih blogova Pod nazivom ZAŠTO OTVORITI POSLOVNU E-MAIL ADRESU .

Profesionalne domene zahtijevaju više ulaganja i uglavnom su povezane s registriranim tvrtkama što otežava anonimnost.

Baš zato lažni gurui mogu koristiti besplatne email servise kako bi izbjegli praćenje i odgovornost

Ostali znakovi lažnih marketinških gurua:

Nerealna obećanja, previše agresivan marketing, nema konkretnih primjera svojih uspjeha ili preporuka stvarnih klijenata, lažne recenzije te fraze poput „brzi rezultati preko noći” ili „sto posto povećanje prodaje za tjedan dana”.

Čuvajte se i kojekakvih sumnjivih linkova u pošti jer to može biti siguran znak prevare.

A ako tzv. marketinški stručnjak šalje newsletter s gmail domene kako očekujete da će vam pomoći, ako ni samome sebi ne može pomoći barem s minimalnim ulaganjem u svoj razvoj i predstavljanjem prema van.

Sada kada smo vas podsjetili na važnost profesionalnog emaila s domenom vaše tvrtke, jeste li otvorili svoj profesionalni e-mail? Ako niste kontaktirajte nas, a popis naših ostalih usluga pogledajte OVDJE








digital marketing