doctor, laptop, consultation

Kako provjeriti neispravno računalo?

UVOD: Računalo vam ne radi kako treba. Sumnjate u kvar, ali niste sigurni u problem i nosite računalo na popravak kod svog servisera. Kod odabira servisera svakako pripazite . Naime, svaki će dobar serviser prije popravka računala, računalu prvo uspostaviti dijagnozu kako bi znao o čemu se radi i kako bi sa sigurnošću pristupio popravku.

Što je dijagnostika računala?

Dijagnostika računala je proces identificiranja problema koji se mogu pojaviti u računalnom sustavu, a prilikom servisa igra ključnu ulogu jer omogućava serviseru da precizno ustanovi što je uzrok problema i zašto računalo ne radi. Dijagnostika računala iznimno je važna jer mnogi problemi mogu imati slične simptome, a da bi popravak bio učinkovit vrlo je bitno otkriti pravi uzrok i vrstu kvara. Baš zato dijagnostika računala omogućava brži i efikasniji popravak. Osim toga dijagnostikom računala znatno se smanjuju troškovi jer pomaže u utvrđivanju koje su komponente potrebne za zamjenu ili popravak te omogućuje da se ti resursi planiraju unaprijed. Točna dijagnostika omogućuje pružanje kvalitetne usluge i stvaranje međusobnog povjerenja te ostavlja klijentu dojam da se izabrani serviser brine o njegovom računalu.

Dijagnostika kvara računala temelj je uspješnog servisa budući da omogućava otkrivanje pravog uzroka problema i njegovo ciljno rješavanje.

Načini provjere računala

  • Testiranje hardvera – pomoću različitih alata ili softverskih programa provjerava se ispravnost različitih hardverskih komponenti kao što su procesor, RAM, grafička kartica, tvrdi disk, napajanje i slično.
  • Provjera kabela i komponenti – jer problemi mogu proizaći iz loše povezanosti, oštećenja kabela ili drugih komponenti
  • Analiza softverskih problema: ako je problem povezan s operativnim sustavom ili instaliranim programima
  • Testiranje u sigurnom načinu rada – omogućava provjeru je li problem uzrokovan nekim trećim stranama (kao što su driveri ili programi) ili je vezan za osnovne komponente računala.
  • Testiranje komponenti na drugom računalu– omogućava provjeru problema vezanu uz komponente ili sami sustav.
  • Ručna provjera komponenti: Ponekad je potrebno otvoriti računalo i ručno provjeriti vizualne znakove oštećenja, pregrijavanja ili drugih problema na komponentama.

Također dijagnostici pomaže i sama komunikacija s korisnikom, a uzimanje u obzir svih čimbenika serviseru računala pomaže u preciznoj dijagnostici rješavanja problema.

Mi računalu uspostavljamo dijagnozu prije svakog uzimanja u rad. Nakon toga šaljemo ponudu popravka, a popravku pristupamo tek nakon vaše suglasnosti. Vrlo je važno istaknuti da dijagnostiku ne naplaćujemo osim ako odustanete od isplativog popravka, a isplativ popravak znači da iznos ne prelazi 70% vrijednosti računala.

O čemu ovisi odluka o isplativosti popravka računala?

Odluka o isplativosti popravka računala ovisi o više čimbenika, a oni su:

  • Starost računala: Starija računala češće se kvare, a ovisno o modelu, nerijetko je da i nisu kompatibilna s novijim tehnologijama. U takvim slučajevima ulaganje u novi uređaj je bolje rješenje.
  • Vrsta kvara: Ako je problem manji, popravak će vrlo vjerojatno biti isplativ. No ako je problem u ključnim komponentama kao što su matična ploča ili hardver, troškovi u tom slučaju mogu biti puno veći, pa je ideja da se staro računalo zamijeni novijim može biti bolja solucija.
  • Troškovi popravka: Ako se procijeni da su troškovi popravka gotovo isti kao novo računalo, naravno da je kupovina novog uređaja bolji izbor.
  • Vrijednost podataka: Ako na računalu imate važne podatke koje ne želite izgubiti, onda je popravak sigurno bolja opcija. Popravak je bolja opcija i ako je vaše računalo prilagođeno za specifične potrebe te ako je još uvijek u jamstvu. Iako nismo jamstveni servis, u popravcima u jamstvu možemo posredovati o čemu smo pisali u jednom od prošlih blogova POSREDOVANJE PRILIKOM POPRAVKA RAČUNALA U JAMSTVU

Isplativost ovisi i o vašem budžetu, a u konačnici odluka o isplativosti popravaka ovisi isključivo o pojedincu. No, nije zgorega da se prije odluke konzultirate sa svojim serviserom kako bi odluka na kraju ipak bila racionalna i u vašu korist.

Računalo vam je pokvareno i trebate pomoć, slobodno nam se obratite. Popis naših usluga nalazi se ovdje: RAM-SERVIS/USLUGE