UVOD:
MacBook je marka prijenosnih računala, a dizajnirao ih je i plasirao Apple Inc. koja koriste Appleov operativni sustav macOS od 2006. godine. Tijekom prijelaza na Intel procesore, koje je najavljeno još godinu dana ranije, Mac je zamijenio marke PowerBook i iBook. Trenutna linija sastoji se od MacBook Air (2008. – danas) i MacBook Pro (2006. – danas). Dvije različite linije jednostavno nazvane “MacBook” postojale su od 2006. do 2012. i 2015. do 2019. Marka MacBook bila je “najprodavanija linija vrhunskih prijenosnih računala na svijetu” od 2015. (izvor: Wiki).
Jedna od prednosti MacBook računala je da mogu trajati dugo, ako ga vlasnici ispravno održavaju. U suprotnome, računalo će se početi kvariti.
U nastavku ćemo spomenuti nekoliko problema s kojima se najčešće mogu suočiti vlasnici MacBook računala, ali koje, ako su dovoljno spretni, mogu riješiti i sami.
Također, napominjemo; ako niste sigurni u svoje vještine ili vam se kvar čini puno ozbiljnijim, obavezno kontaktirajte svog servisera!
1. problem: MacBook radi sporo
Zašto MacBook radi sporo? Probleme sporog učitavanja ili smrzavanja zaslona na MacBooku može uzrokovati nekoliko stvari, a neki od njih su zastarjeli softver, puna pohrana, previše smeća ili privremenih datoteka te najčešće, dotrajao ili neispravan sustav za pohranu podataka (disk). Rješenja za te probleme nisu komplicirana. Radnu površinu jednostavno možete očistiti, a prostor za pohranu na svom MacBooku lako možete provjeriti. Također sami možete ukloniti sve datoteke i aplikacije koje ne koristite. Preporuka je da obavezno napravite backup prije pokušaja popravka! Zamjenu diska je preporučljivo napraviti u pouzdanom servisu.
2. problem: MacBook slika ili zaslon nisu dobri
Ako je zaslon crn ili zatamnjen pokušajte prilagoditi svjetlinu zaslona. Ako su slike prevelike ili premale pokušajte prilagoditi razlučivost zaslona. Ako boje ne izgledaju kako bi trebale pokušajte koristiti profil zaslona dizajniran za vaš zaslon, a ako je zaslon zamućen pokušajte provjeriti je li Mac računalo detektiralo taj zaslon. Kako i na koji način to možete učiniti provjerite na sljedećem linku: https://support.apple.com/hr-hr/guide/mac-help/mchlp2906/mac
U slučaju da zaslon podrhtava, možda je došlo i do interferencije s obližnjim dalekovodom, fluorescentnim svjetlom, radiouređajem, mikrovalnom pećnicom, drugim računalom ili drugim elektroničkim uređajem. Provjerite jesu li Mac računalo i zaslon spojeni jedan na drugi s kvalitetnim kabelima i adapterima te pokušajte premjestiti obližnje elektroničke uređaje ili svoje računalo.
Ako na tankom zaslonu ili na zaslonu prijenosnog računala Mac ugledate svijetle ili tamne mrlje: zaslon možda ima anomalije piksela, no ako mislite da zaslon ima više anomalija, obratite se svom serviseru.
Obavezno se obratite svom serviseru ako niti jedno od rješenja ne funkcionira!
3. problem: Baterija na MacBooku se prebrzo prazni
Baterija vašeg MacBooka se prebrzo prazni? Provjerite stanje baterije klikom na logotip STANJE BATERIJE. Ako je preporuka zamjena ili servis, svakako posjetite svog servisera.
4. problem: MacBook se ne puni
Ako se vaš MacBook ne puni, provjerite ispravnost utičnice i je li punjač pravilno priključen na vaše računalo. Pregledajte kabel i pokušajte s drugim punjačem, ako ga imate pri ruci. Provjerite stanje baterije i ažurirajte softver ako još uvijek imate napunjenu bateriju na svom Macu. Ako i dalje imate problema, vrijeme je da resetirate PRAM i SMC postavke , a uputstva možete vidjeti na sljedećim linkovima: https://support.apple.com/hr-hr/HT204063 i https://support.apple.com/hr-hr/HT201295 .
Možete i očistiti priključak za punjenje na vašem MacBooku. Ako ništa ne pomogne, moguće da se je u pitanju potencijalni hardverski problem. U tom slučaju potražite stručnu pomoć.
5. problem: Kernel Panic Screen
Ako se vaše računalo Mac neočekivano ponovno pokrene, došlo je do greške zvane Kernel Panic, a poruka ukazuje da je vaše računalo ponovno pokrenuto zbog problema. Vrlo vjerojatno se radi o neispravnom softveru i u tom ga slučaju premjestite u Smeće. No Kernel Panic može uzrokovati i oštećeni ili nekompatibilni hardver, što može biti puno ozbiljniji problem, a kako ga možete riješiti opisano je u sljedećem linku: https://support.apple.com/hr-hr/guide/mac-help/mchlp2890/mac#:~:text=If%20your%20Mac%20restarts%20unexpectedly,devices%20attached%20to%20your%20Mac.
Bojite li se da problem ne možete riješiti sami, kontaktirajte svog servisera.
6. problem: Na računalo se prolila tekućina
Što učiniti ako slučajno prolijete tekućinu na svoje računalo opisali smo u jednom od prošlih blogova ŠTO UČINIIT KADA LAPTOP ZALIJETE TEKUĆINOM .Budući da se to može dogoditi u svakom trenutku, nije loše još jednom napomenuti da svakako pokušate ostati smireni te isključite svoj iMac iz napajanja što je prije moguće. Ako je tekućina zalila tipkovnicu, najbolje je držati ju naopako u obliku slova V kako bi tekućina iz tipkovnice mogla izaći. Sljedeći korak je uklanjanje baterije te komponenti poput hard diska ili RAM-a. No, stručnjaci u tom slučaju sugeriraju da ne eksperimentirate pogotovo ako niste vješti u otvaranju iMAC računala već da svoje računalo što prije odnesete svom serviseru koji će najbolje znati što i kako treba učiniti.
ZAKLJUČAK:
Mi popravljamo MacBook računala koja su van jamstva, stoga nismo u mogućnosti mijenjati dijelove MacBook računalima koji su u jamstvu, no u tom slučaju možemo posredovati kod servisa, a kako i na koji način opisat ćemo u jednom od idućih blogova.
Primijetite li da vaše računalo ne radi dobro i da ne možete sami riješiti problem, stojimo na raspolaganju za sve informacije koje vas zanimaju. Kada uspostavimo dijagnozu popravku pristupamo nakon vašeg pristanka, a ponudu usluga možete vidjeti na https://ram-servis.hr/usluge/