feedback, report back, business people

Koje platforme društvenih medija najbolje iskoristiti za poslovanje?

Danas gotovo i da nema tvrtke koja nije prisutna na društvenim mrežama. No isto tako većina malih poduzetnika još uvijek samostalno želi upravljati svojim mrežama nastojeći da budu prisutni svugdje. Jasno, uvijek postoji bojazan da profesionalno vođenje društvenih mreža košta puno o čemu smo ranije pisali u članku pod nazivom KOŠTA LI VOĐENJE DRUŠTVENIH MREŽA PUNO? No prepuštanjem svojih mreža u ruke profesionalaca ne samo da ćete se u potpunosti moći posvetiti svom poslu, nego će profesionalac s vama u konzultaciji točno znati na kojim je društvenim mrežama, u skladu s profilom vaše tvrtke i poslom kojim se bavite, najisplativije biti prisutan.

Budući da mi nismo klasična agencija i da profesionalno vođenje društvenih mreža svakodnevno radi više ljudi o čemu smo pisali u blogu pod nazivom ŠTO PLAĆATE PROFESIONALNIM VODITELJIMA DRUŠTVENIH MREŽA, mi kao PromoviRAM, dio brenda ServisiRAm svojim klijentima dajemo smjernice, savjetujemo ih, kreiramo prvu objavu ili vizuale te pomažemo u sastavljanju i lekturi teksta, pa tako savjetujemo i pri odabiru društvenih kanala na kojima će vaša tvrtka biti uspješno prisutna, a koji radimo u nekoliko faza.

1. Izrada marketinškog plana

Odabir društvene platforme nije nimalo lak zadatak. Vaš uspjeh će biti puno veći ako kanale na kojima želite biti prisutni pomno birate. A koji kanal ćete odabrati ovisi o brojim postavljenim parametrima i razvoju vaše poslovne strategije. Za početak izradite marketinški plan, istražite konkurenciju i svoju publiku te postavite jasne ciljeve.

2. Odredite prioritete

Ovo je vrlo važan korak i također je dio vašeg marketinškog plana. Postavite si pitanje koji medij može proširiti vaše horizonte i koji medij može privući najviše kupaca? Je li glavni faktor vaše komunikacije širenje svijesti o vašoj robnoj marki. Želite li proširiti interakciju s vašom publikom, privući ih pomoću kvizova ili nagradnih igara? Želite li svoje klijente podučavati ili ih savjetovati o korištenju vašeg proizvoda? Je li vaš brend dovoljno vizualan da ga možete plasirati na Instagramu, je li pogodan za plasman na TikToku? Je li vaša publika mlađa ili starija. Koristi li Tik Tok ili YouTube?

Želite li se povezati s drugim tvrtkama s ciljem proširenja kruga poslovnih partnera, tada svakako možete koristiti i Linkedin.

VAŽNO: Koncentriranje na one kanale koji vam najviše pomažu u postizanju vaših ciljeva!

3. Postavite posebne ciljeve za svaku platformu

Iako društveni mediji imaju brojne prednosti, ključno je postaviti jasne ciljeve. Osmislite učinkoviti plan prisutnosti na društvenim mrežama za svoju tvrtku.

Prodajete uslugu ili proizvod? Probajte poboljšati komunikaciju koristeći platforme na kojoj se korisnici mogu obratiti s pohvalama, pritužbama, pitanjima ili nedoumicama.

Analizirajte kanale koje vaša publika koristi! Izbjegavajte platforme koje vaša publika ne koristi. Ciljajte na one na kojima je najčešće prisutna!

Izaberite vrstu sadržaja za društvene mreže

Ispitajte koja vrsta sadržaja može najbolje funkcionirati s vašim brendom, budući da različite vrste sadržaja funkcioniraju na različitim platformama.

Ako vam klasične objave na Instagramu ili Facebooku nisu dovoljno učinkovite, vaše usluge možete promovirati i na druge načine kao što su:

Blog: Može biti jako učinkovit, a kako ga napisati opisali smo jednom od naših ranijih blogova (link)

Podcast: Ovisno čime se bavite, publiku na društvenim medijima možete dosegnuti zanimljivim emisijama, savjetima i gostovanjima utjecajnih ljudi iz vaše domene.

Streaming uživo ili webinar : Izvrsni su za interakciju s gledateljima i promoviranju vaših usluga.

E-knjige: Idealan su sadržaj za demonstraciju stručnosti na određenom tržištu i za privlačenje potencijalnih kupaca putem preuzimanja i može biti vrlo učinkoviti alata za vašu promociju.

Videozapisi – Videozapisi mogu uvelike povećati vašu publiku ako jedna od vaših kreacija postane popularna na internetu, pogotovo na Facebooku, Tik Toku ili YouTube kanalu.

Fotografije – korištenje fotografija za isticanje vašeg osoblja, vaše tvrtke ili jednostavno nečeg zabavnog može pomoći u povećanju prometa i angažmana.

Uskladite pravu platformu sa svojim ciljevima, publikom i sadržajem!

Kako bismo vam olakšali pri odabiru, u nastavku donosimo popis trenutno najpopularnijih platformi i njihovih mogućnosti.

Facebook for Business još uvijek je najpopularnija platforma, odličan za promociju vašeg brenda i stvaranje veza s vašom publikom. Facebookova platforma za oglašavanje može biti izvrsna za odabir određene publike, što je čini izvrsnom za stvaranje potencijalnih kupaca. U posljednje vrijeme je sve popularniji i Facebook Live, pa ako želite stvoriti interakciju putem obraćanja ili savjeta uživo, bilo bi dobro da iskoristite i tu platformu.

YouTube for Business: Većina vaše publike su srednjih godina, a vaše poslovanje je najbolje promovirati video zapisima, tada je YouTube idealan. Želite li se na YouTube-u plaćeno oglašavati, svakako isprobajte i tu mogućnost. Naime radi se o vrlo popularnoj društvenoj mreži, a istraživanja pokazuju da 70% YouTube korisnika se odlučuje na kupnju nakon što vide oglas.

Poslovni Whatsapp: WhatsApp po popularnosti sve više prati Facebook i YouTube. To je fantastično mjesto za stvaranje privlačnosti za vaše poslovanje sa širom, ali i sa vjernom publikom. To se osobito odnosi na male tvrtke koje putem Whatsapp Business-a komunicira s klijentima, a njegova funkcija “Katalog” omogućuje promociju proizvoda i pregledavanje unutar aplikacije.

Instagram for Business: Zahvalna društvena mreža za dobru fotografiju, ali u posljednje vrijeme i za streaming uživo, ako je vaša publika i na toj društvenoj mreži.

ZAKLJUČAK: Pomno izaberite platforme na kojoj ćete biti prisutni te načine komunikacije sa svojim klijentima. Izradite marketinški plan i istražite koje kanale najčešće kanale koristi vaša publika. Osluhnite i konkurenciju. Budite originalni i stvorite dobru interakciju s vašom publikom i osigurajte si na taj način rast vašeg poslovanja.

Nemate vremena i niste sigurni da marketinški plan, publiku i konkurenciju možete izraditi sami, rado ćemo vas savjetovati: PromoviRAM /Kontakt