UVOD: Kako vrijeme prolazi i digitalne platforme se mijenjaju. Prilagođavaju ili nastoje usavršiti svoje funkcionalnosti. Promjene su u 2022. bile intenzivne, a nastavljaju se i u idućoj godini.
Universal Analitycs odlazi u povijest, dolazi GA4
Za one koji to nisu ili namjeravaju postaviti Google Analytics na svoje web stranice ili digitalne kanale podsjećamo na važnu novost koju je Google najavio još u ožujku, a to je da Universal Analitycs od 1.srpnja 2023. odlazi u povijest, odnosno svi standardni Universal Analytics će prestati obrađivati nova učitavanja i prikupljati podatke, a usluga i podaci će se potpuno ugasiti i nestati cirka šest mjeseci nakon toga.
Zašto Google ovo radi?
Ponajprije zbog pravne regulative i zaštite podataka. Google je dvadeset godina pružao besplatnu analitiku cijelom internetu te se suočio s potencijalnom odgovornošću u obliku korisničkih podataka koji se šalju na američke poslužitelje te se na nekim webmasterima ne poštuju novi zakoni prilikom prikupljanja podataka sa svojih web stranica što je podlijegalo i tužbama te novčanim kaznama na sudovima unutar Europske unije.
Kako bi zadovoljio pitanje zaštite podataka unutar EU, Google je odlučio izvršiti opsežne promjene u svojoj infrastrukturi.
Koje su novosti?
Novu Google Analitycs 4 platformu, ako već niste, trebate postaviti što prije. Budući da se radi o novom proizvodu, neke značajke još nisu usavršene i treba vremena da prorade, pa je preporuka da u ovom prijelaznom razdoblju imate postavljene obje verzije Google Analitycsa.
GA4 bi trebao poboljšati pružanje statistike u novim fleksibilnijim formatima koji se fokusiraju na akviziciju, angažman i unovčavanje te poboljšati sustav i statistike temeljene na događajima koji rade na svim platformama, uključujući mobilne, POS i druge uređaje s naznakom poboljšanja i usavršavanja tih integracija u budućnosti .
Velika je novost i uvođenje monetizacije, budući da je ova Google-ova usluga bila potpuno besplatna, što znači da će se neke dodatne značajke morati plaćati kao što je, primjerice, godišnje izvješće, jer će nova GA4 platforma podatke čuvati najviše 14 mjeseci!
New Pages Experience
Neka vas ne plaši naziv. To samo novi izgled stranica na kojem Facebook kontinuirano radi već dvije godine, a nadolazeće promjene se sada intenzivnije primjenjuju, što se primjećuje po strukturi i rasporedu sadržaja na stranici. Na novom izgledu već možete primijetiti i broj lajkova i broj pratitelja na stranici, što ranije nije bio slučaj.
No, s novim stranicama uskoro, lajkova više neće biti, ostaju samo pratitelji. Nova stranica ima i poseban news feed, kao što ima i osobni profil, a samo prebacivanje na stranicu s osobnog profila s kojeg ju vodite i obrnuto puno je jednostavnije. Samo upravljanje stranicom je pojednostavljeno, a drugačiji su i lakše dostupni i prikazi statističkih podataka.
Facebook stranicu nikako nemojte s novoga prebacivati na stari izgled jer ćete izgubiti sav sadržaj, statističke podatke i oglase koje ste objavili tijekom korištenja New Pages Experiencea.
I za kraj, promjena će sigurno još biti jer Facebook stranica ali i većina digitalnih kanala se stalno mijenjaju i usavršavaju s ciljem veće transparentnosti i lakšeg korištenja.
Niste sigurni oko postavljanja i funkcionalnosti GA4 ili vas zbunjuju nove značajke na vašoj Facebook stranici? Javite nam se za savjet: PROMOVIRAM/KONTAKT