Vrlo je važno istaknuti da dijagnostiku ne naplaćujemo osim ako odustanete od isplativog popravka, a isplativ popravak znači da iznos ne prelazi 70% vrijednosti računala. Većina popravaka ili nadogradnji obavljaju se u relativno kratkom vremenskom roku, a pokaže li se potreba za dodatnim dijelovima koje treba nabaviti, bit ćete svakako na vrijeme obaviješteni.
Uvod:
Vaše računalo „šteka”, radi sporije ili se ne uključuje. Ili vam pak ne reagiraju tipkovnica ili miš. Pokušavate riješiti problem i nikako vam ne uspijeva. Nervozni ste, računalo vam treba, ne možete dovršiti niti jedan posao. I što sad? Pod hitno vam trebaju smjernice i rješenja za popravak.
Što može usporiti uređaj?
Virusi, nekompatibilni softverski ili hardverski upravljački programi i zarobljenost u ciklusu pokretanja ažuriranja ili popravka operativnog sustava mogu uzrokovati usporavanje, zaključavanje, zamrzavanje ili rušenje sustava vašeg računala. Plavi ekrani i automatsko ponovno pokretanje mogu biti uzrokovani zbog problema s hardverom kao što su pregrijavanje, pogrešaka na tvrdome disku, oštećenja memorije ili kvara matične ploče.
Kako bi vam kompjuterska dijagnostika mogla pomoći?
Uočite li bilo kakav problem, preporuka je da računalo odnesete profesionalnom serviseru gdje će vam stručno tehničko osoblje pomoći u dijagnosticiranju i testiranju problema kako bi utvrdio izvor kvara i ponudio rješenje za popravak. Nakon što vas se obavijesti o čemu je riječ, na temelju tih informacija možete donijeti odluku o tome kakav popravak zapravo želite.
Mi računalu uspostavljamo dijagnozu prije svakog uzimanja u rad. Nakon toga šaljemo ponudu popravka, a popravku pristupamo tek nakon vaše suglasnosti. Vrlo je važno istaknuti da dijagnostiku ne naplaćujemo osim ako odustanete od isplativog popravka, a isplativ popravak znači da iznos ne prelazi 70% vrijednosti računala. Većina popravaka ili nadogradnji obavljaju se u relativno kratkom vremenskom roku, a pokaže li se potreba za dodatnim dijelovima koje treba nabaviti, bit ćete svakako na vrijeme obaviješteni.
Uspostava dijagnoze računala Popravak računala Čšćenje računala
Kakvi se problemi mogu identificirati pomoću dijagnostike?
Vibracije, zvukovi klikanja ili glasna buka ventilatora
Problemi s internetom
Računalo se ruši, radi sporo ili se ne može uključiti
Pogreške u softveru ili promjene operativnog sustava
Kvar tvrdog diska
Zaslon prijenosnog računala koji je napukao ili je oštećen
Problemi s vezom sa sporim internetskim usmjerivačem, mrežnim adapterima ili bežičnim pristupnim točkama
Konfiguracija kućnog širokopojasnog pristupa.
Kada se sve sažme, kod računala postoje dvije vrste kvarova, a to su mehanički kvar i softverski kvar
Mehanički kvarovi su kvarovi tehničkih komponenti računala. Njihov popravak iziskuje otvaranje uređaja, a provjerava se hardver te sve komponente zasebno.
Softverski kvarovi utječu na rad operativnog sustava. Ovaj problem najčešće uzrokuju virus, neispravan driver, neadekvatan operativni sustav i sl. Za ovu vrstu popravaka nije nužno otvarati računalo već se dijagnoza radi putem softverskih programa.
Zaključak:
Dijagnostika ne podrazumijeva popravak kvara. Ona je nužna jer pronalazi problem, može ga precizirati, ali ga ne može ukloniti.
No, važnost dijagnostike je nemjerljiva!
Pravilnom dijagnostikom u gotovo sto posto slučajeva kvarovi se sigurno otklanjaju, a povratak kvara svodi se na najmanju moguću mjeru.
Važno je napomenuti i da iako na internetu postoje brojna uputstva i programi za dijagnostiku kvara, preporuka je da ništa ne poduzimate na svoju ruku jer laička dijagnostika može dovesti do ozbiljnog oštećenja vašeg računala.
Znanje i vještina ključni su za uspostavljanje pravilne dijagnoze kvara vašeg računala!
Primijetili ste da vaše računalo ne radi kako treba? Tu smo za vas: ram-servis