network, server, system

Pohrana podataka-kako i na koji način?

Osim na različite providere, podatke možete pohranjivati i na NAS inteligentne uređaje, od kojih je najpopularniji NAS Synology.

Uvod:

Poslovanje vaše tvrtke raste ili naprosto radite od kuće, a popis zadataka i klijenata je sve veći. Dokumentacija se gomila i želite ju osigurati i držati na jednome mjestu. No, dvoumite se gdje i kako. Google Drive zasigurno je najpopularnija solucija u oblaku. Ako imate otvoreni Google račun, njegova instalacija je vrlo jednostavna i odlično funkcionira putem web preglednika i mobilnih Android i iOS aplikacija. Podržavaju ga i Windows, MacOS te Linux operativni sustavi. Pristup vašim datotekama je jednostavan i siguran te ostavlja mogućnost da sami odredite s kime ćete ih dijeliti. Možete pohraniti puno toga, od prezentacija, proračunskih tablica, fotografija, video datoteka, on line anketa, upitnika…Osim toga, sve što radite u Google Drive-u možete uređivati, nadopunjavati i komentirati s drugima, pa je idealan za rad od kuće.

Osim Google Drive-a na tržištu su razni provideri za pohranu u oblaku poput Dropbox-a, MS One Drive-a, Amazon-a 53 i sličnih. Mnoge od njih karakterizira dobra organizacija i mogu biti odličan pomoćni alat za poslovne svrhe, no mana im je da imaju puno manje besplatnog prostora za pohranu od Google Drive-a koji iznosi 15 GB.

Osim na različite providere, podatke možete pohranjivati i na NAS inteligentne uređaje, od kojih je najpopularniji NAS Synology.

NAS Synology
NAS Synology

Što može NAS Synology?

Što je NAS ? NAS ( Network Attached Storage), je inteligentni uređaj za pohranu koji se povezuje s kućnom ili uredskom internetskom mrežom. Na usluge NAS uređaja možete pristupiti korištenjem web preglednika ili mobilnih aplikacija. NAS Synology uređaj je prije svega centar za razmjenu datoteka. Uređaji su različitih dizajna, a sinkroniziraju i pohranjuju mnoge sadržaje kao što su poslovna dokumentacija, fotografije, video zapisi, glazba, poslovne aplikacije, video nadzor i još mnogo toga.
U sve modele ovog uređaja ugrađena posebna programska DSM podrška.

Što je DSM ?

DSM (Disk Station Manager) je aplikacija odnosno sustav unutar kojega se sve vrti, a dostupne aplikacije su one poput Music Stationa, Photo i Video zbirke, Dockera, WordPressa i sličnih.

DSM podržava RAID (Redundant Array of Independent Disks) tehnologiju koja se koristi za povećanje performansi i pouzdanosti pohrane podataka kombiniranjem više diskova u jednu cjelinu, a primjer vrlo praktičnog RAID kalkulatora možete vidjeti OVDJE

Ovaj uređaj možete birati prema potrebama, a izbor možete pogledati na službenim web Synology stranicama

SynoloGY DSM
DSM

Što se više isplati?

Bilo koja nadogradnja iznad 15 GB kod Google Drive-a se plaća. Dokumentacija se gomila i trebate li pohraniti puno podataka na dulje vremensko razdoblje, 15 GB je premalo. Google Drive u ponudi ima do 10 TB pohrane koja mjesečno košta od 2 do 100 dolara, ovisno o tome koliko prostora vam treba. Istina, za ozbiljnu tvrtku koja u posjedu ima i dijeli jako puno dokumentacije količina do 10 TB je prijeko potrebna. Ako taj trošak plaćate do 100 dolara mjesečno, kroz godinu se on može popeti i do 1000 dolara.

Kada kupujete Synology vrlo vjerojatno ćete ga platiti toliko pa i nešto više. Uređaji na tržištu nisu jeftini. No, Synology kupujete jednokratno, a prosječno vrijeme trajanja diskova je pet godina, ovisno o modelu. Kako ne biste izgubili podatke, diskove treba mijenjati preventivno, ali kada se sve izračuna, kupovinom Synology uređaja možete uštedjeti novac, te istodobno pohraniti jako puno toga.

Budući da neki uređaji imaju i ulogu malih uredskih servera u kojima na jednome mjestu sigurno možete pohraniti sve podatke bez bojazni da će ih netko treći dijeliti s drugima, Synology rado preporučujemo malim i srednjim tvrtkama, a sve o mogućnostima, karakteristikama i modelima Synology uređaja možete doznati i kod nas.