web shop

Kako pokrenuti web shop


Većina nas voli „šopingirati” , nema sumnje. No, epidemijom Covid 19 ta nam je zanimacija u živo, odnosno u klasičnim trgovinama , osobito u onima koje nisu esencijalno važne poput trgovina odjećom, obućom ili klasičnih parfumerija bila znatno otežana. Zato je u tom razdoblju uvelike porastao interes za online kupovinom, a istraživanja pokazuju da se u Hrvatskoj tijekom epidemije broj kupaca online u mjesec dana udvostručio!

Točno, vremena nisu laka. Ali ako ste se i dvoumili, sad je pravo vrijeme da otvorite svoju web trgovinu. Važno je napomenuti da je web trgovina nužna i u staro-normalnim okolnostima! Zašto? Zato što je postotak potencijalnih kupaca koji žele vidjeti robu i cijene online prije fizičke kupovine u klasičnoj trgovini sve veći.

Dakle, i tradicionalnim trgovcima koji svoje proizvode prodaju u klasičnoj trgovini, web shop je danas „must have!”

Prednosti online trgovine u odnosu na klasičnu…

Su velike. Troškovi otvaranja znatno su niži. Potrebno je odabrati ime trgovine, zakupiti hosting, odnosno dio servera i domenu tj. naziv web stranice. I naravno, web trgovinu, kao i web stranicu općenito mora vam izraditi, tim profesionalnih ljudi kojima je to struka https://bit.ly/3hqingI .

No, krenimo redom. Imati web trgovinu i prodavati ne možete samo tako. Postoje pravila, procedure i određeni zakoni koje morate poštovati.
Ali isplati se…Krenimo redom.

Proučite zakonske propise

Ako se do sada niste bavili klasičnom trgovinom, potrebno je otvoriti i registrirati poslovni subjekt, tvrtku ili obrt, a ako ga već imate, nadodati novu djelatnost. Prije konkretnih koraka, svakako je potrebno proučiti nužne zakone, a oni su:

1. Zakon o trgovini
2. Zakon o elektroničkoj trgovini
3. Zakon o zaštiti potrošača
4. Zakon o obveznim odnosima
5. Zakon o elektroničkim komunikacijama
6. Zakon o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova

Za poslovanje web shopa svakako je potrebno skladište koje mora imati propisane minimalne tehničke uvjete. Ne morate ga otvarati, ako ga već imate u sklopu svoje klasične trgovine ili ako robu kao posrednik kupcu dostavljate direktno od dobavljača. Prednost internet trgovine svakako je u tome što ju može voditi jedna ili tek nekolicina osoba. Dakle, ergela zaposlenika nije vam potrebna.
No, uspješna web trgovina mora biti dobro osmišljena uz pomoć profesionalaca koji se bave kreiranjem , postavljanjem i održavanjem web stranica, odnosno web trgovine.

Proces izrade e-commerce ili web trgovine


Prije nego što klijenta zamolimo da dostavi materijale, pitamo ga kakvu stranicu želi, kakva mu je konkurencija. Nakon toga, istražujemo tržište, uključujući i konkurenciju, kakva im je publika, kako prezentiraju svoje proizvode. Sugeriramo da pozornost obrate na fotografije i selekciju proizvoda, onako kako bi pazili na raspored polica i način na koji je roba sortirana u klasičnoj trgovini.
Ljudi pamte vizuale, i ono što nam se svidi mora biti estetski upakirano. Jer na internetu se sve odvija na brzinu i klikovima! Napominjemo da opisi proizvoda moraju biti što detaljniji, ali jednostavni i svakome razumljivi.

Ono što je jako važno je i dostava podataka o poslovnom subjektu. Kao što i web stranica mora imati podatke o vašoj tvrtki što smo opisivali u jednom od prošlih blogova https://bit.ly/2VeQO0Z .

I web trgovina mora imati sljedeće podatke, a to su:
naziv tvrtke
sjedište tvrtke
matični broj subjekta i naziv suda gdje je tvrtka upisana
iznos temeljnog kapitala društva i je li on uplaćen u cijelosti, a ako nije uplaćen, navesti koliko je uplaćeno
kod dioničkog društva, ukupan broj izdanih dionica i njihovi nominalni iznosi
ime i prezime najmanje jednog člana društva
kod dioničkog društva članovi uprave, odnosno izvršni direktori i predsjednik nadzornog odnosno upravnog odbora
sjedište tvrtke i institucija koja posjeduje račun tvrtke i broj računa
OIB tvrtke, te ako poslujete s inozemstvom PDV broj, tzv. VAT number

Navedeno se odnosi na trgovačka i dionička društva, ali ne i na obrte.
Također web trgovinu mogu otvoriti svi poslovni subjekti, obrtnici, samostalni umjetnici, OPG-ovi te neprofitne organizacije koje imaju u statutu prodaju ručno rađenih proizvoda, primjerice.

Kao i za izradu web stranica, na tržištu su razne platforme za izradu e-trgovine. Mi najčešće radimo u Odoo-u, čija je e-commerce aplikacija sve popularnija i može se povezati s ostalim Odoo modulima o čemu ćemo naknadno pisati, te u WooCommerce-u, WordPressovom pluginu.

Želite li otvoriti svoju web trgovinu, a nedoumica je bezbroj, slobodno nam se obratite za savjet: https://servisiram.hr/kontakt/

I dok domenu možete rezervirati na CARNET-ovim web stranicama: https://www.carnet.hr/

Hosting možete zakupiti na https://schturlan.com/