web design, web page, laptop

Što klijent treba pripremiti za izradu web stranice?

Otvorili ste tvrtku, uhodali posao i sada trebate uložiti u marketing i digitalni marketing, odnosno trebate pokrenuti svoje online poslovanje i izraditi web stranicu kako bi se potencijalni klijenti upoznali s vašom ponudom o čemu smo ranije pisali https://bit.ly/3hEclcD

No, priprema sadržaja za dizajn ili redizajn web stranice najčešći je kamen spoticanja. Naši klijenti često pitaju što trebaju dostaviti za izradu web stranice ili web trgovine. Važno je pripremiti materijale unaprijed i na vrijeme, budući da u izradi web stranice najčešće sudjeluje više ljudi https://bit.ly/3tXPE5y

Kako bismo unaprijed imali predodžbu kakvim materijalima raspolažete i kakvu web stranicu želite, praksa je da svakom klijentu ponudimo da ispuni anketu.

Redizajn vs. izrada nove web stranice

Ako klijent već ima web stranicu, najčešće se koristiti postojeća struktura web stranice. Elementi web stranice se raspoređuju, kao i nacrt izbornika te mogući sadržaj. Iako se često radi o redizajniranom web mjestu, sadržaj bi trebalo osvježiti, ažurirati ga i zamijeniti zastarjelim informacijama kako bi web stranica i dalje zadržala dobru poziciju na tražilicama. https://bit.ly/3uXEhfs

Naravno, ako klijent još nema svoju web stranicu, izrada web stranice kreće od početka – od nacrta izbornika, raspoređivanja elemenata i mogućeg sadržaja.

U oba slučaja poželjno je da klijenti dostave i primjere konkurentskih web stranica, kako bi nas usmjerio u željeni izgled nove ili redizajnirane web stranice.

Kako pripremiti materijale?

Najprije se radi nacrt web stranice. Sugestije klijenata uzimaju se u obzir, pri tome se, naravno, poštuju pravila struke. Nacrt čini okvirni osnovni sadržaj web stranice, izgled „menija” (npr. Početna, O nama, Usluge, Proizvodi, Galerija, Kontakt, …). Tu su i okvirni sadržaji svake stavke izbornika: nacrti za tekstove, fotografije, videozapise, te za dokumente i ostale sadržaje koje klijent želi na svojoj web stranici.

Za web trgovinu dodatno se priprema skica skupine ili podskupine proizvoda ili barem nekoliko proizvoda (fotografija, naziv proizvoda cijena, opis itd…) te se istodobno pripremaju pravni dokumenti kao što su uvjeti kupnje, isporuka, prigovori i slično.

Priprema fotografija

Svakako pripremite fotografije. To mogu biti vaše fotografije. Preporučuje se da za sve što želite istaknuti i fotografirati iz svog poslovanja angažirate profesionalnog fotografa. Vlastite fotografije podići će web prezentaciju (SEO) na još višu razinu, a posjetitelji vaše web stranice zasigurno će takav originalan pristup shvatiti puno ozbiljnije. Osim toga profesionalne fotografije idealne su za galeriju fotografija, koju je prije ili kasnije na web stranici poželjno imati. Niste li u mogućnosti angažirati fotografa ili nemate dovoljno vlastitih fotografija, sa specijaliziranih web stranica možete preuzeti i besplatne fotografije.
Donosimo vam nekoliko primjera. Obratite pozornost na licencne uvjete.
https://pixabay.com/

https://www.pexels.com/

https://www.freeimages.com/

https://kaboompics.com/

Iako su tražilice (Google, Bing…) prepune fotografija, pripazite. Njihovo korištenje ne preporučujemo zbog mogućeg kršenja autorskih prava, što vas može koštati puno više od angažiranja profesionalnog fotografa.

Što se veličine fotografija tiče, preporuka je najmanje 1280 piksela. Premale fotografije neće se dobro uklopiti u web projekt. Ljudi, naime više vole gledati fotografiju, nego „čitati” jer uvijek vrijedi ona stara da jedna slika govori više od tisuću riječi. Nemate li dovoljno fotografija, dobar vizual može se nadomjestiti i dobrim grafičkim konceptom.

Priprema tekstova

Tekstove svakako treba pripremiti, a na vaš zahtjev oni se mogu profesionalno doraditi, opremiti i lektorirati. Pazite na pravopis i nikako nemojte tekstove kopirati s drugih web stranica, jer vas Google kad tad može kazniti! Niste li sigurni kakav sadržaj teksta želite, slobodno pošaljite samo nacrt ili natuknice kako bi osoba specijalizirana za pisanje na web stranicama (content writer) taj tekst profesionalno uobličila prema pravilima o čemu smo pisali u jednom od prošlih blogova. https://bit.ly/3fu4oUz

Tekstove dostavljate u formalnom tekstualnom Word ili DOCX formatu.

Pripremite i ostali sadržaj kao što su razne vrste dokumenata poput ExCeL tablica ili PDF dokumenata, te ih onome tko izrađuje vašu web stranicu pošaljite u digitalnom obliku.

Zanimaju li vas dodatni detalji vezanima uz materijale za izradu web stranice, rado ćemo vas savjetovati. https://servisiram.hr/kontakt/

Kako smo naveli u tekstu, praksa je da svakom klijentu ponudimo mogućnost ankete, kako bismo imali predodžbu kojim materijalima raspolažete i kakvu web stranicu želite.

Link na anketu

https://forms.gle/o1T5wRVow93KD2No8