Izraz web dizajner često se koristi za osobu koja izrađuje web stranice. No, osobe koje izrađuju web stranice nisu nužno grafički dizajneri i često se ne koriste istim alatima kao grafički dizajneri. Posao grafičkog, odnosno web dizajnera je stvaranje identiteta i loga neke tvrtke, vođenje brige o njezinom vizualnom identitetu, pa tako i o samom izgledu web stranice koja je izlog Vašeg poslovanja.
Prilikom izrade web stranica poslovi su razgranati. Grafički dizajneri su osobe koje pripremaju vizuale za web i ostale digitalne kanale, ali nužno ne mora znati što su HTML, CSS, i programske jezike te načine kako iskomponirati web stranicu, već je to posao web developera. Web developer ideje web dizajnera pretače u izgled web stranice.
Tko čini profesionalni tim prilikom izrade web stranice?
Kao što se liječnici specijaliziraju za određeno područje, npr za internista, anesteziologa, epidemiologa, kirurga pa se i subspecijaliziraju dalje za još određenija područja, tako i u web industriji rade ljudi usko specijalizirani za svoj dio posla.
Uglavnom su to web dizajneri, web developeri, osobe koje testiraju web stranicu i oni koji pišu sadržaj te vode brigu o njemu, content writeri. U početku web industrije i jesu svi radili sve, no napretkom tehnologe, pojedina osoba zadužena je za svoj segment u kojem svakodnevno prati novosti i trendove, a svoje znanje mora stalno usavršavati. Veći tim uglavnom radi za velike tvrtke, korporacije ili novinske kuće i imaju složene web stranice, pa i više domena i dodatnih stranica.
Manjim tvrtkama dovoljne su jednostavnije stranice. Profesionalni web developer i bez prisutnosti dizajnera u tom slučaju zna gdje se što stavlja i koje su boje komplementarne, jer postoje pravila struke. U Hrvatskoj je velik broj malih poduzetnika, a za prosječan biznis kojim se bave, bitno je da na svojoj stranici imaju dobar sadržaj te da potencijalni kupci ili klijenti mogu prepoznati što su istražili na Google-u. Prilikom izrade jednostavnijih web stranica, vlasnicima manjih tvrtki bitno je znati što potencijalni klijenti traže u vezi usluge ili ponude, koji su njihovi problemi, te da im se na webu može ponuditi rješenje tih problema.
Što je bitno kod izrade web stranice za manje tvrtke?
Bitno je da se komponente i boje slažu i da ne bodu u oči. Ako je Vaša stranica prešarena i „vrišti” od boja jako malo će ljudi doći na nju. Dizajn nije nevažan, no malim tvrtkama je bitno da im je web usmjeren na marketinški aspekt. Ljudi na web stranice ne dolaze jer ih zanima crvena ili zelena boja, nego žele dobiti odgovor na pitanje ili uslugu koje su „guglali”. Osnovno je pravilo; web stranica mora biti dobro dizajnirana i ugodna oku, ali mora imati i čitljivo štivo.
Marketinški aspekti web stranice
Dobra pozicija web stranice (SEO) bitan je marketinški aspekt, stoga je potrebno kvalitetno se obratiti publici, odnosno Vašim potencijalnim kupcima ili klijentima kvalitetno objasniti Vašu uslugu. Kvalitetnom tekstu prethode dobre ključne riječi i obrnuto, a zašto je SEO važan opisali smo u jednom od prošlih blogova.
Na stranici morate imati i jasni CTA- Call to Action, i dati jasan razlog zašto da se potencijalni klijenti obrate baš Vama, a ne konkurenciji, što ćete na webu najbolje opisati u dijelu O nama.
Klijenti koji traže izradu web stranica često kažu da imaju sadržaj, no kada ga stavimo nerijetko se dogodi da ne izgleda profesionalno i da nije onakav kakav su si ga zamislili. Stoga imamo profesionalne ljude koji pišu content, odnosno sadržaj tekstova za web.
Dobru poziciju na webu neće osigurati odabir boja, grafika i sam layout, nego ponajprije kvalitetan i ispravan gramatički sadržaj. Zato klijentima sugeriramo uslugu content writera, a o važnosti dobrog sadržaja rado ćemo Vas savjetovati. PromoviRAM/Kontakt
Što je content writing opisat ćemo opširnije u jednom od sljedećih blogova. Čitajte nas i dalje.