Izrada web stranice privodi se kraju i želite da ju vidi što više ljudi. Naravno ako ste dobro upućeni, svjesni ste da ćete lakše to ostvariti ako Vaša stranica bude na vrhu, na prvoj stranici Google pretraživača. Vaša web stranica svakako mora biti ogledalo Vašeg poslovanja, o čemu smo pisali u jednom od prošlih blogova
No, da bi Vas Google ili bilo koja tražilica „zavoljela”, Vaša stranica mora biti dobro optimizirana. Za SEO (Search Engine Optimization) često kažu da je on Googleova prva ljubav, a doći do dobro optimizirane web stranice nije nimalo jednostavan proces. Stoga, kada je SEO u pitanju, morate u obzir uzeti niz čimbenika koji će Vam pomoći da se Vaša web lokacija dobro rangira na Googleu.
Kako rangirati web stranicu na tražilicama?
Ako su temelji web stranice jaki i optimizirani za različite platforme, možete odahnuti. Vaša će web stranica biti prisutna na tražilicama dugo vremena. Nakon izgradnje web stranice trebate početi s njezinom prilagodbom, a to su dobar sadržaj i pravilno korištenje ključnih riječi.
Kako koristiti ključne riječi
Ključne riječi iznimno su važne za SEO optimizaciju i važno ih je pravilno koristiti.
Kada optimizirate web stranicu, pobrinite se da naslov i tekst sadrže dovoljno ključnih riječi. Osim u sadržaju na web stranici, koristite ih i u H naslovima, URL-u, ALT tagovima i meta opisu.
U potonjemu, odnosno meta opisu nikako se ne preporučuje pretjerivanje jer učinak može biti kontraproduktivan. Ključne riječi definiraju se kao glavne i egzaktne,a ove potonje izravno upućuju klijenta na web stranicu koja ga zanima.
Metatagovi i sadržaj web stranice
Metatagovi su fragmenti teksta koji se pojavljuju u pretraživanjima i opisuju sadržaj web stranice. Google smatra da su oznake H1 do H6 važan dio naslova i koristi ključne riječi u naslovu prilikom indeksiranja i ocjenjivanja, pa je njihova upotreba u naslovima može biti još jedan presudni element u poziciji Vaše web stranice.
Sadržaj je jako važan. Preporučuje se da tekstovi ne budu predugački i da je sadržaj jasan, britak i gramatički ispravan što možete provjeriti i na sljedećem linku https://ispravi.me/.
Prilikom pisanja sadržaja na web stranici vrlo je važno izbjegavanje kopiranja i prepisivanje tuđeg sadržaja. Google naime to jako pamti. Osim što dobivate na neuvjerljivosti, kopiranje i prepisivanje i te kako može utjecati na lošu reputaciju web stranice na tražilicama.
Važnost URL -a za web stranicu
Pozicioniranje i indeksiranje nužni su koraci u procesu. Nakon što ih pošaljete u Google Search Console, Google indeksira sadržaj, karte i popis web mjesta, ključni za rangiranje Vašeg weba.
Za dobru optimizaciju važan je i URL. Kako Google ima umjetnu inteligenciju i lako pamti, što mu je URL razumljiviji i lakši to je bolje za Vas. Pazite da Vam URL bude, kratki, pronicljivi, s malim slovima i ciljanim ključnim riječima.
Brzina web stranice
Ne biste vjerovali ali brzina otvaranja Vaše web stranice također je jedan od ključnih faktora za dobru poziciju na tražilicama. Novi prihvatljivi prag sveo se na svega 2 sekunde! Naime, ako je učitavanje Vaše web stranice presporo i traje više desetaka sekundi, vrlo je vjerojatno da će Vas posjetitelj napustiti i okrenuti se nekom drugom.
Kako indeksirati web stranicu
Preporuka je da web stranica bude jednostavna za navigaciju – ona je naime korisnicima vrlo važna, a preporuka je da polazište za navigaciju prema internetskom sjedištu bude početna stranica. Također je važno da korisnici navigiraju Vašom stranicom putem linkova.
Stranica 404
Stranica 404 važna je u slučaju da određena stranica više ne postoji, a na toj stranici treba osigurati korisniku alternativu, gumb za povratak na početnu stranicu ili neku drugu stranicu unutar Vašeg web sjedišta.
Zaključak
Da bi Vaša web stranica bila dobro rangirana, mora imati jasan, kratak, i originalan sadržaj s pravilno korištenim i relevantnim ključnim riječima, kratkim i dobrim URL-om i meta opisom. Također, važna je i brzina otvaranja web stranice, te da bude jednostavna za navigaciju. SEO je dugotrajan proces, a rezultati su vidljivi nakon nekoliko mjeseci.
Po tome se razlikuje od Google Ads oglašavanja koji je kratkoročan i idealan za pojedinu kampanju ili ako želite istaknuti pojedini artikl, ponudu ili uslugu. Uz Google Ads oglašavanje bit ćete na vrhu dokle god za to imate određeni budžet. No onoga trenutka kada kampanja završi i kada više ne budete željeli ili mogli plaćati, ni Vaša web stranica neće biti na vrhu pretraživača. Jednom kada,uz dobar SEO, Vaša web stranica bude dugoročno optimizirana, uz redovito održavanje bit će na vrhu prisutna cijelo vrijeme.
Za sva pitanja vezana za SEO, ključne riječi i održavanje web stranice, te za Google Ads oglašavanje možete nam se obratiti: PromoviRAM/Kontakt