Na radnome mjestu ili izvan njega, e-poštu koristimo često. No, razlika između privatne i službene e-pošte velika je. Želite li zakazati sastanak, razmijeniti informacije s kolegama iz tvrtke ili sa sadašnjim i potencijalnim klijentima, tada se pravila pisanja službene e-pošte znatno razlikuju od slanja privatne e-pošte svom prijatelju, roditeljima ili rođaku kojeg dugo nismo vidjeli.
Zašto je poslovni e-mail važan?
Dobro sastavljen sadržaj primatelju može dati prijateljsku, jasnu, sažetu i učinkovitu e-poštu. E-pošta tek je djelić Vašeg poslovanja, ali istodobno vrlo važan. Poslovni e-mail nikako nemojte slati s privatne gmail , outlook ili yahoo adrese, već s poslovne adrese s nazivom Vaše tvrtke. Otvaranje poslovne e-pošte na ime Vaše tvrtke jednostavan je proces. Podsjećamo da željenu domenu ili besplatnu .hr domenu možete registrirati na Carnet-ovim web stranicama CARNET, dok hosting možete ugovoriti kod nas na linku: RAM HOSTING
Važna pravila poslovnog e-maila
- 1. Prilikom slanja uvijek navedite predmet e-maila. U protivnome, velike su šanse da ga primatelj uopće neće otvoriti.
- 2. Svakako oslovite primatelja s Poštovana gospođo Horvat ili Poštovani gospodine Ivančić, ako osobu ne poznajete ili joj se obraćate prvi put. Neformalnije naslove poput Draga, Nataša ili Dragi, Marko možete upotrijebiti ako s kolegom ili klijentom surađujete dulje vrijeme
- 3. Izbjegavajte puno teksta. Zaposlena osoba nema puno vremena za čitanje. Neka Vaša poruka bude sažeta, a bitne informacije možete naglasiti i podebljati. Ako Vaše pismo baš mora biti dugačko, odvojite ga odlomcima.
- 4. Navedite razlog slanja e-pošte te konkretna pitanja na koja želite da Vam primatelj da odgovor
- 5. Pozovite na akciju, možete i navesti rok do kada očekujete primateljev odgovor
- 6. Poštujte bonton. Zahvala je važan dio na kraju svake e-poruke. Izbjegavajte zapovjedni ton, uskličnike i emotikone
- 7. Navedite svoje kontakt podatke i na kraju lektorirajte tekst! Svakome se može dogoditi pogreška, zato sjednite u miru i još jednom provjerite sadržaj. Niste profesionalni lektor i nemate ga u tvrtki, sadržaj možete provjeriti i na: https://ispravi.me/
Pravilno napisani tekst bez gramatičkih pogrešaka primatelju ostavlja dojam profesionalnosti i ozbiljnu namjeru, a dobro napisana e-pošta može biti početak dobre i dugoročne suradnje..