Obvezna fiskalizacija računa uvedena je 2013. Od tada Porezna uprava dobiva informacije o svakom izdanom računu u trenutku izdavanja, a svaki primatelj računa, odnosno građanin može provjeriti njegovu ispravnost upitom na web servis dostupan na internetskoj stranici Porezne uprave ili slanjem SMS poruka s upisom odgovarajućih stavki računa.
No, prema zadnjim izmjenama i dopunama Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom, od 1.01. 2021. na računu mora biti dodan i ispis Qiuck Response (QR) koda.
Što sadrži QR kod?
QR kod će biti obvezni sadržaj naznačen na računu, a sadrži
- podatke URL adrese web stranice Porezne uprave za provjeru računa
- JIR ili zaštitni kod obveznika fiskalizacije
- datum i vrijeme izdavanja računa
- ukupan iznos računa
Pri određivanju QR koda koristit će se QR kod inačice 4 koji može primiti 50 do 114 alfanumeričkih znakova. Propisana minimalna veličina koda je 2×2 centimetra, dok prazan prostor sa svih strana QR koda mora biti minimalno 2 milimetra.
Kako provesti QR kod u svoje poslovanje
Neke tvrtke već i sada koriste QR kod iako još nisu zakonski obvezne, a kako bi ubrzale inovacije u platnom prometu, poput plaćanja mobitelom te s ciljem smanjenja administracije oko pravdanja troškova. Prema preporukama Porezne uprave, obveznici fiskalizacije mogu se za pomoć obratiti proizvođaču (održavatelju) rješenja za fiskalizaciju kojeg koriste ili svojoj IT podršci.
Za sva pitanja slobodno nam se obratite na RAM -SERVIS i ProgRAM
I na kraju, zašto QR kod?
Budući da je prilikom provjere cijeli postupak bio spor i s čestim greškama zbog upisa niza podataka (ZKI i JIR), Porezna uprava uvodi dvodimenzionalni QR kod, čime se građanima osigurava znatno lakša mogućnost provjere računa. Cilj je da se jednostavnošću postupka građane više motivira da provjeravaju račune i prijavljuju, ako nešto nije u redu. Time bi se omogućila i bolja kontrola poreznih obveznika da prijavljuju svoje obveze, a koje su građani platili prilikom plaćanja računa.